SPECTAR

Jak powstaje logo. Dlaczego jest tak ważne w identyfikacji każdej firmy.

Na pierwszej linii frontu, kontaktu z Twoim klientem stoi logo. Zanim jeszcze klient trafi na Twoją stronę internetową, zanim jeszcze kupi Twój produkt. Możliwe, że najpierw spotka się z Twoim logo, choćby na podarowanej wizytówce.

Idea, przekaz i skojarzenia

Cały proces tworzenia logo dla konkretnego klienta rozpoczyna się od kartki papieru lub tabletu i pióra. Wtedy zaczyna się proces koncepcyjny. Proces w którym określamy jakie wzory reprezentują daną dziedzinę działalności. Dla przykładu mamy prośbę o zaprojektowanie logo dla „kociej kawiarni”. Pierwsze i najważniejsze co przychodzi do głowy to symbol kota i filiżanki kawy. Opracowujemy jakieś uniwersalne pojęcia graficzne tych elementów i próbujemy je połączyć. W miedzy czasie do głowy przychodzą kolejne pomysły, które nieco odbiegają od bezpośredniego skojarzenia i zaczynamy kombinować na przykład z ziarnem kawy i kotem, parą z nad filiżanki i tym podobnymi pomysłami. Ogranicza nas jedynie nasza wyobraźnia i odbiorca. Nie możemy zrobić loga w którym trzeba zbyt długo doszukiwać się zamysłu jaki miał być przekazany. I nie możemy stworzyć wzoru nazbyt prostego, infantylnego. Udany wzór na pierwsze spojrzenie musi nam opowiedzieć całą historię i zaintrygować odbiorcę tym jak finezyjnie zostało ono skomponowane.

I tak zanim powstanie zadowalający nas wzór zmarnujemy z reguły tony papieru, kilka filiżanek kawy i kilka godzin w zaciszu biura, czy kawiarni (może nawet kociej). Zdarza się również, że pomysł wpada natychmiast jeszcze w głowie. Bardzo często są to najlepsze pomysły, które po odpowiednim dopracowaniu na papierze ukazują nam swoje piękno.

Rozpoznawalność

To co charakteryzuje najlepsze loga jest rozpoznawalność. To jak zapada nam w pamięci. Dla niektórych tym co zapamiętają będzie kolorystyka, dla tych bardziej czułych na to co nas otacza będzie złożoność danego wzoru. Ale tym co łączy wszystkie dobre wzory jest tak naprawdę prostota i spójność z produktem czy usługą, które reprezentacją. Dobrym przykładem jest logo wszech czasów czyli krzyż chrześcijański. Jest to doskonały przykład logo niemal idealnego. Wzór absolutnie prosty w najczystszej swojej postaci, a niosący za sobą tak ogromny ładunek emocjonalny. Ktoś mógłby powiedzieć, że logo Coca-Cola jest dobre bo przecież wszyscy je znają. Ale według mnie to zupełnie odwrotna sytuacja. Logo Coca-Cola wszyscy znają bo znają masowy i popkulturowy produkt. Jednym zdaniem napój bez tego logo dalej by istniał, logo bez tego napoju nie.

Jakość

Dobrze przemyślane i zaprojektowane logo to jeden z kluczy do sukcesu dla każdego biznesu. Jest to wybitnie ważny element w kontakcie z klientem. Jeśli chcemy mu pokazać, że ma do czynienia z firmą o dużych aspiracjach i poważnym podejściu do niego to musimy mu się ładnie zaprezentować. Dobre logo to nie tylko elegancka wizytówka, ale również dobrze wyglądająca elewacja Twojej firmy, ściana biura na której będzie wisieć, czy elegancki katalog produktowy. Jakość logo świadczy o jakości naszych usług. To jest ten element, który dobrze zapamiętany i dobrze odebrany będzie pracował na naszą korzyść od samego początku. Nawet jeśli wzór Twojej firmy sięga lat 80. i jesteś do niego przywiązany z oczywistych względów warto pomyśleć o jego odświeżeniu. W poszanowaniu do tradycji, w nawiązaniu do oryginału ale z nowoczesną formą, która pozwoli na kontakt z nowymi, młodszymi odbiorcami.

Podsumowując warto jest skorzystać z usług profesjonalistów w zaprojektowaniu Twojego logo ponieważ, będzie ono bardziej złożone i rozpoznawalne, a co za tym idzie zapadające w pamięci niż kolejny sztucznie wygenerowany obrazek z internetu. Pamiętaj, że żeby zarobić to najpierw trzeba zainwestować – to się zwróci.

Każdy kto zajmuje się projektowaniem, czy to dla internetu, czy do druku wie jak ważną rolę odgrywa kolor. Jeśli paleta nie jest narzucona nam
Od pewnego czasu Adobe dodało możliwość prostego instalowania pluginów przygotowanych przez społeczność użytkowników. Wiele z nich jest wątpliwej jakości i przydatności. Ja szczególnie polecam

Do usłyszenia

Chcesz rozpocząć z nami nowy projekt? Masz pomysł ale nie wiesz do końca jak go zrealizować i ile to będzie kosztować? Skontaktuj się z nami, odpowiemy na każde Twoje pytanie.

SPECTAR
Jest marką JET S.C.

ul. Skorupki 23a / 18
05-270 Marki
NIP 113-286-28-16

All rights reserved by SPECTAR 2019-2021